Sunday, February 13, 2011

kendong baby banyak kali

aku takde DSLR nak amik gambo cantik2

Assalamualaikum, hello preety gedik girls and handsome good boys sekalian.

Ok, entry kali ni sebenarnya aku karang masa aku kat dalam wad. Yes, tengah duty. Aku karang dalam kertas, jadi bila balik umah, tinggal type balik dalam belog aje la en.



masih ade 45 minit lagi sebelum waktu rehat aku tiba dan aku tersangat lah bosan

Tak de apa2 yang sangat istimewa pon dalam entry kali ni. Kalu tak suka, boleh terjah blog lain, dan kalau tak keberatan nak baca, just keep on baca belog hini hookay?

Aku cuma nak ceritakan pengalaman hidup seorang manusia yang menyesal amik bidang kejururawatan yang bosanbest yang boleh menyebabkan satu hari nanti boleh membuatkan manusia ni berbangga atau berduka lara kerana tak minat sangat kos nie >,< *hanya perjalanan hidup utk hari ini saje*

Aktiviti aku ari ni, datang pagi2 pukul 0700H masuk duty kat wad, buat bed making. Lepas siap buat bed making, kemas2 unit, lepas amik temperature segala. Aku duduk melangut. Menung sorang2. Takde apa nak buat dah sebab semuanya dah tip top. 

Oh, rutin ini sangat menyeronokBOSANkan sangat2. Setiap ari buat benda yang sama aje. Aku dapat kubikal Antenatal Mother which is mak mak yang ade masalah besor time mengandung and di admitkan ke wad atas sebab2 tertentu which is yang high risk pregnant mother contohnya macam diabetic, high blood presure or placenta previa. Placenta previa ni macam uri dia menghadap ke permukaan serviks which is sangat2 bahaya n anytime aje boleh dapat complication pada mak mak ni tadi such as tiba2 bleeding or what-so-ever.

So, student2 yang terpaksa jaga bahagian ni tak boleh amik blood pressure sebab matron besor hospital ni tak bagi. Bimbang ade complication then tak inform staff kat sini. Wutdefish cake? abeh tu kitorang boleh buat apa je? duduk melangut? tengok mak mak yang kebosanan berjalan kehulu kehilir sambil gosip2??

Aku amik temperature untuk 10 patient kat sini hanya 1/2 hour je. Tu pon aku dah usaha sehabis baik untuk lengahkan masa sebabnya aku tau sangat, takkan ade keje lain untuk aku selain dari melepak n berjalan kehulu kehilir baca case pesakit. Boring beb boring. Sangat sangat.

Bayangkan selama 3 minggu, asyik benda yang sama aje aku duk ngadap. Benda yang sama aje aku duk buat. Oh-em-gi, sangat tak extreme langsung kitar hidup aku kalau aku keep on dalam bidang ni.

Jadi lepas siap2 semua kerja, aku pegi duk belakang skali, kuarkan handpon then amik gambar puas2. Camera VGA je, tak cantik pon. Kabor2 jah.

tengok! mak ni pon bosan gak tau





hero2 melaya sedang menunggu giliran untuk disusukan

the big ever baby yang pernah aku jumpa, 4.125kg, fresh lagi, baru 2jam dilahirkan ^_^

 Mr.AR, tengok!..sy pon kendong baby juge hohoho

haa, baby yang ni kecik je ;p

hey mom, look! Saya pegang baby besor laa :D

setelah siap disusukan, semuanya lena dibuai mimpi doe haha
>
>
>

duk syok godek2 gambor lama, tiba2 je aku terjumpa gambar budak cina ni haaa


ade iras2 budak ni tak??


hohohooho...LingWai, jangan marah haaa...

ok, itu saja entry kali ni.

tata

6 comments:

  1. aku bgtaw pn tariza, pn rozaimah n so ever,,,
    curi tulang erk?

    ReplyDelete
  2. curi tulang? hohooh...dari takde buat pape, bek cri idea wat entry baru ^^

    ReplyDelete
  3. hampeeehhh !!!!
    hahahhah
    lu tengok mate sepet je mesti same ngan gua kann????

    pbbbhhhhttt ><

    ReplyDelete
  4. akhirnyaaaa...hahaha, datang gak hero aku sorang ni hahaha...

    lek arh..tp memang ye kowt, 1st time aku tgk bdk ni haa tetiba je teringat kat ko doe >,< comel!

    ReplyDelete
  5. bahaya betol nurse zaman skarang nih ,
    halusinasi nih .. banyak sangat tengok bayi .

    hahaha !

    ReplyDelete
  6. hahaha, banyak la ko punya halusinasi..

    ko punya halusinasi lagi dahsat dari aku kowt~ 18SX ;p

    ReplyDelete

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com