Wednesday, March 16, 2011

Maybe Someday ^_^

[rasa macam mustahil je untuk aku capai kau kan?]

Aku blogwalking. Jumpa satu blog pasangan yang sangat2 romantik-lah bagi aku. Aku baca kisah hidup mereka, aku geledah entry2 lama mereka. Bermula sesi perkenalan, gaduh-baik-gaduh-baik semula. Asam garam orang bercinta. Mereka nampak sangat bahagia dengan kehidupan sebegitu. Ah, takdir tuhan, rezeki masing2. Bahagianya jika aku juga begitu ^_^. Kata hati aku.

Aku jalan2 lagi dalam blog tu. Aku lihat gambar2 mesra mereka. Kekadang aku senyum, kekadang kening aku berkerut.

Aku ketap bibir. Ah sudah,  cemburu sudah mula gigit pada tangkai hati melihat kemesraan mereka.

Dan aku berfikir, masa aku bila akan tiba agaknya ya?

Kawan: Kau tengok apa?
Aku: Blog seorang kawan.
 Kawan: Asyik benar kau tengok tu. Ada apa?
Aku: Tak ada apa-apa (senyum)
Kawan: Aku tau
Aku: Tau apa?
Kawan: Kau cemburu bukan?
Aku: (ketawa) Untuk apa aku cemburu?
Kawan: Sebab hidup kau tak sebahagia mereka
Aku: Ah, masa aku belum tiba
Kawan: Sabarlah kawan, masa kau akan tiba juga satu hari nanti
Aku: Kau pun rasa macam tu juga?
Kawan: (mengangguk)
Aku: (senyum)

[maybe someday]

No comments:

Post a Comment

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com