Saturday, May 22, 2010

CPR

Assalamualaikum...

Ari ni ari sabtu...
Ada kelas skill's lab..
Pergi kelas pukul 8.30am tapi basnya datang pukul 8.40am..
Masing-masing budak dah mengamuk..
Sebab bas lambat ari ni...
Tayar pancit agaknya.. ahaks ;p

Sampai je di skill's lab, Lecturer tak ada lagi,
So kteorg bedal makanan kat kedai yang berhampiran..
Isi perut yang kosong dulu..
Then baru la pegi skill'lab.. @_@

Jawab kuiz ari ni semuanya meniru.. Hampeh betui!
Baik yang dean list sampai la ke yang tak dean list..
Meniru.. Tapi ade gak yang tak meniru..jujur..
Aku?? Hehehe.. tipu ar kalau tak meniru ;p

Lepas jawab kuiz 30minit, Kteorg dibahagikan kepada 2 kumpulan..
1 kumpulan buat Chest Tube, 1 buat Cardiopulmonary Resuscitation (CPR)
Kumpulan aku dapat buat CPR..hehe ;p

Memang best giler buat CPR but lil bit exhausted la..
Letih wwooo...nak kne compress and blow..
Compress, blow, compress, blow.. check pulse..
5 cycle kau...silap buat, kita balik yang collapse n kena CPR dgn org lain..haha

1 cycle: 30 compress and 2 blow

Apa yang aku faham dari yang Pn.Vivian aka pregnant women yg paling kiut pernah aku jumpa adalah..
Bila *No Breathing then u BLOW,
Bila *No Pulse then u COMPRESS
Even lebih dari 5 cycle pun u still have to compress till ade pulse if tak dapat pertolongan dari orang lain lagi..

Perrgghh!!..gila kentang punya penat kau..
Tapi best gak..

P/s: Haa..Mr.AR.. saya dah boleh buat CPR ;p ...ari tu bukan main lagi knekan saya eyh??haha
Hatiku berkata: You...i miss ur voice..call me please??

No comments:

Post a Comment

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com