Sunday, May 2, 2010

Mencari Secubit Ketenangan..

Dalam pukul 10.30pm tadi aku call Mr.Green..
Fuh...tenangnya rasa hati...
Setenang Air di laut agaknya..
Gembira dapat luahkan segalanya..

Mr.Green cakap..
Tak guna sedih-sedih sebab lelaki..
Kita hidup untuk diri sendiri..
Bukan untuk orang lain...
Bila fikir-fikir balik...
Betul juga apa yang dia cakap tu...

Mr.Green cukup gembira bila dapat tau result OSCE aku dapat A..
Tapi ade jugak dia membebel sebab pointer aku tak capai target..
Biase la..kasih seorang abang gitu...ahaks ;P

Tadi time aku call dia pun aku nangis-nangis...
Cepat aje dia perasan perubahan mood aku...
Tu pasal aku sayang giler dengan dia..huhu
Banyak support yang +ve datangnya dari dia..
Tiada lelaki lain sehebat dia..
Thanks a lot Mr.Green..
Kau hadir disaat aku betul-betul memerlukan kamu..

Tapi lain cerita pulak dengan Rafie Zaharia cakap pada aku..
Dia cakap lelaki macam tu adalah lelaki yang lemah, reput..
Lelaki yang tunduk pada perempuan..
Lelaki tak guna...
Entah la..
Allah sahaja yang boleh menilai baik buruk seseorang..

Berbalik pada cerita aku disakiti n dikecewakan petang tadi..
Aku ade Call lelaki itu..
Aku luahkan segalanya..
Dan seperti biasa, sikapnya yang suka ubah topik tiba-tiba..
Aku benci betul!!..

Perkataan yang keluar dari bibir that Guy hanya lah perkataan "MAAFKAN SAYA"..
Eiii...tolong lah!
Apa kamu ingat saya ni anak patung ke??
Sesuka hati aje buat macam tu...

Bila nak..
Macam-macam yang dijanjikan..
Bila tak nak..
Kamu tolak saya..
Kamu buang saya dari hidup kamu...
Senangnya jadi lelaki...

Lepas dari call that Guy..
That Girl pulak sent mesej..
Dia cakap..

"Awak cakap jujur boleh tak??, awak dengan R**F kapel ka?, awak sayang dia ka?,jujur k"

Hey..whats the HELL???
Dia dah pilih Kau..
Tak kan la aku nak terhegeh-hegeh pulak dengan dia..
Apa kau ingat aku ni perempuan tak ada maruah diri ke??
Kau ingat aku nie pengemis Cinta ke?

Aku tak perlu berlapar untuk Cinta dia ok...
Aku masih ade maruah..
Masih punya hati dan perasaan...
Aku tak kan ganggu sesuatu yang sudah menjadi hak milik orang lain..
Itu yang aku tanamkan dalam hati sejak dari mula aku mengenal apa itu erti kasih sayang antara lelaki dan perempuan..
Aku harap Kau mengerti..

Tapi yang menyebabkan perempuan tu cakap macam tu kat aku..kerana
Dia tengok that Guy tension sangat lepas aku call that Guy..
Dia cakap that Guy hilangkan diri untuk seketika lepas aku call dia..

Mungkin mencari ketenangan..
Mungkin sedang muhasabah diri..
Mungkin sedang merenung kembali kesalahan yang dia dah lakukan pada aku..
Mungkin...

Ah...aku kena cuba lupakan dia..
Seperti yang Mr.Green sarankan...
YA!! Aku harus!..
Aku akan Cuba...
Nothing Can Change Until You Work For It!!!
YEAH!!

p/s: Aku harap Kau berubah..

No comments:

Post a Comment

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com