Wednesday, June 16, 2010

pengalam best aku dapat ari ni

16/6/2010- second week in Hosp Klang


aku tengok tangan aku...
lama...
aku pun kata...
tangan ni yang dah selamatkan orang siang tadi...
kenapa?


lift hospital terbakar siang tadi
wad pulak berada kat sebelah lift tu aje...
kelam kabut semua orang turun bawah dari tingkat 3 melalui tangga..
aku pulak bantu apa2 yang patut..
switch off semua oxygen..tu yang penting sebelum benda alah tu meletop..
then bawak turun patient


semua bawak angkut turun bawah..
tapi sedih jugak tengok patient yang bergantung dengan oxygen, terpaksa bertahan kejap..
untuk kasi kau selamat... tot tot tot


aku tengok dari atas semua orang macam semut aja berlari turun ke bawah..
ibu2 yang gendong baby pon ramai..
yang baru lepas bersalin pon kena keluar jugak
dengan berdarah2 nyer..
kesian betul..
terpaksa jugak gagahkan diri untuk selamat...
baby banyak sangat kat bawah..
yang baru lahir tau..
merah2 lagi semuanya...
comel sangat..geram betul aku tengok..
teringin sangat nak dukung baby tu,tapi masa tak mengizinkan sebab keadaan time tu tengah kelam kabut..
masing2 panik je..


mane2 patient yang kritikal kteorg hantar kat emergency department..
sebab diorg bergantung dengan oxygen
yang lain2 tunggu kat bawah bangunan aje..


staff nurse kat burn unit memg dah cuak time tu
sebab patient dia walaupun sorang tapi bergantung dengan ventilator..
kalau cabot jep ventilator tu, alamatnya..arwah lah si pesakit tu
ish3...but, naseb bek api tak melarat sampai keluar...
so xde la merebak...a least patient selamat..

counting patient plak

sekali si Ashok pulak da ilang..
adoi..jangan la buat dia lari dalam keadaan tengah gawat mcm ni..
pening kepala cari kat bawah tak de,
kat wad pun tak de..
last2 jumpa dia kat wad..dia naik sendiri...
lapar katanya...
hahaha...
kteorg semua gelak..
sebab kelam kabut sangat tadi,
sampai lupa nak bagi feeding pada patient ni...
keciannyer...
lapar ya...
pastu salah sorang dari kami take over bagi makan kat patient ni...

*dapat pujian,bangga kejap

staff nurse burn unit cakap

"u all walaupun semunya girl, tapi I tabik kat u all..pandai manage pesakit walaupun keadaan tengah gawat, and also thanks to student..student banyak bantu staff, I akan inform kat Sister yang student MSU semua good, two thumbs up for you all"

Dr. Aliah pon cakap sambil salam2 ngan aku..

"Good job bebeyh!"

* dalam ati aku berbunga rasa bangga..huhui ;p wink3

Aku pon cakap

"oke Doc, thanks"

After that, semua da settle
semua da selamat
kteorg pon sambung buat kje masing2..
biasala..
Observation....

P/s:
- aku ta tau nak cerita sebenarnya, jadi aku men hentam aja, harap readers faham la yek
- i olready fall in love wif that doc..sebab kje dia bagus..doc girl la..jgn pikir len
- i love my job yeah!
- bila nak kje ni? nak rasa duit sendiri la pulak

Hatiku berkata:
- nape nursing  care macam tak bpe nak jatuh cinta sama saya?plis mr. nursing care...plis fall in love wif me T_T

No comments:

Post a Comment

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com