Thursday, June 10, 2010

sy tak suka doktor tu

~8/6/2010
-Pagi-pagi dah menyental badan orang..incooperate n unconscious patient,tak pe SAMMY, sabor2
11.40am: Tengah aku dok syok giler mengepam manual machine blood pressure, staff nurse datang:

"Adik, tolong amik patient jap kat Xray department"...

Alamak...staff nurse neyh..potong stim betul la.
Aku baru je nak amik mood nak buat observation..dah la nak pukul 12tgh ari dah ni,
Tapi satu observation pun tak amik lagi...Kau da suruh aku amik patient plak...
Adoi...
Then aku mengalah sebab tengok orang lain duk busy dengan dressing yang tak abis2 n bagi feeding nyer lagi..
Aku pegi sensorang jek kat Xray department tu..

Sambil jalan2 lenggang mak minah aku ke Xray department, aku jumpa dengan partner cubicle aku,..
Merungut aje dia...sebab da sakit ati tunggu lama sangat kat sana...

"Cipanzi tui..bengang aku dowh, da 1 jam aku tunggu terpacak kat sini,bole la aku ganti pak guard pulak lepas ni, dapat skit duit poket..huahahaha..patient tak kuar2 gak..Naik stim aku kat sini sebab sejuk..stim kat ati la, bukan kat tempat lain eyh"

Borakborakborak, tunggutunggutunggu...sampai naik kebas kaki haku ni haa..
Macam pak guard pulak kena tunggu depan bilik Xray ni..
Orang tengok kteorg pun semacan aje..

"Eh helo...saya bukan pak guard or mak guard oke..saya student nurse..dah-dah...jangan nak tengok saya macam nak telan orang ja.." lek luh...hahahahaha

Tertoleh2, terpandang2, tertengok2...
Jentik idong kang, nangis kat situ jugak...huhuhuhuhuh
~Oke,saya berangan aje neyh..tapi kalau boleh buat, saya akan dengan kelajuan infinity ;P

Tengah duk tunggu sampai kebas bontot, si manusia sorang yang bergelar doktor pulak buat hal...
Aku dah mula bengang...
Sepatutnya aku kena naik bawak patient dengan katil sekali dengan dia, alih2 dia nak gi melantak pulak kat cafe dengan geng2 dia...
Eiii...lagi bertambah berapi aku punya temperature time tu...
Dah la sakit belakang tak hilang-hilang dari semalam..
Haa..sekarang aku pulak kena tolak katil ni sensorang naik wad..main gila betul la si doktor ni..
Arahan si doktor ni senang je...

"Boleh tak awak call sape2, kawan ke, suruh datang amik patient ni naik wad, sebab I nak pegi makan la..lapar"

Perrrgghhhh....menyirap darah aku time tu..
Senang giler bagi arahan, pastu aku kena tinggal sensorang kat situ dengan patient..
Terkulat2 kat situ...
Aku tengok patient, patient tengok aku...hurm...bagus la...

Saat itu aku rasa benci giler dengan doktor tu...
Siyesly aku cakap..
Dah la buat kerja tak pernah nak sudah, main separuh jalan je..
Medical officer tanya soalan pon tak boleh nak jawab..
Buat malu depan student jek...
Pastu bila kteorg senyum2..jeling balik kat kteorg...
Macam ni ke perangai seorang yang ade tittle DR kat depan?????
Hish...kalau macam ni la behavior dia..
Macam mane la student nak hormat n cooperate dengan dia..

*oke..back to the story..

Pastu aku call kawan aku, dia tak angkat2 phone..maybe tengah buat dressing kut..
Yela..dalam wad mane boleh on kan phone..
Mau nak kena maki dengan sister nanti kteorg..hahahhaaha..
Cuak gak time tu memikirkan sape la yang nak tolong aku tolak katil naik sampai tingkat 3 nanti..
Takkan aku sorang je kot??? MATI aku..

Pastu bila aku dah mscall semua orang untuk minta tolong,
Salah sorang dari diorg turun..
Bimbang kut apa2 jadik...
Sayang gak eyh korang kat aku ;p

Finally, dapat la aku tolak katil petient dengan patient2 sakit naik wad tingkat 3..
Wad surgical lelaki..


P/s: mata da ngantok..aku ta tau la samada korang paham ke tak citer aku..
Hariku berkata: DIA sudah mula faham akan perasaan aku...happynyeerr hatiku ini ;p

No comments:

Post a Comment

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com