Saturday, June 5, 2010

pusing,survey,try n beli..makan lagi aku

"Ei...tak boleh nak tunggu sekejap ke??, memang la aku yang salah sebab terlambat tapi aku bukannya sengaja tau..aku tolong kawan yang dalam kesusahan.."


Rungut aku dalam hati....


Tu je ayat yang aku keluarkan sepanjang perjalanan dari KL sentral ke KLCC petang tadi...
Bila dh sampai aje kat KLCC tu, dia ajak aku makan kat nando's...
~Giler bapak punya banyak dia order..
Yang makan hanya aku dan dia berdua aje..
Tapi apa aku pedulik...duit dia... Bukannya duit aku ~ngee
So, aku bedal abis abisan...huahahaha
Rasa macam rusa masuk kampung je time aku tiba kat tempat tu..
Ye la..aku mane la pernah makan benda-benda yang macam tu...
Naik geli gak tekak aku 1st time makan benda-benda macam tu
Tapi aku cuba sesuaikan diri..
Cuba kontrol tekak...

Tapi lepas tu aku dah tak pedulik kiri kanan dah..
Tak pusing kiri kanan dah..sebab memang tengah lapar giler..
Dari semalam lepas aku makan tengah hari kat warung yang bas berenti,
Aku tak makan sampai la aku jumpa makanan yang kat nando's ni haa..
Thanks la kat dia..

Lepas dah isi perut, kteorang jalan-jalan pusing ISETAN..
Cari baju baru...
Dia suh aku pilih..
Aku terpikir sendiri..
~"biar betul orang tua ni suh aku pilih baju yang harga ratus ratus macam ni?"

"tolong pilihkan lah..orang tak pandai" hehehe..
Aku buat muka toyer jep time tuh..
Macam tak ada perasaan..
Then dia pilihkan...
Ade yang aku berkenan, tapi aku tolak sebab mahal..
Time tu aku rasa macam nak nangis je tengok harga baju yang mahal2 kat situ..
~Betapa manusia sanggup buang duit semata2 nak beli baju...

Nasib baik la aku dibesarkan dalam keluarga yang hidup besederhana jep..
Tak angkuh... selalu merendah diri..
But ade orang tu.. semua nya jenis yang meninggi diri..
Tak tahu la dimana silapnya..
Semuanya nk pakai yang branded2...
Semuanya nak pakai yang harga mahal2..
Kalau tak mahal..Tak ada kelas katanya..

Tapi..kteorg adik beradik, nak beli sesuatu barang even yang harga RM20 pun, kteorg kumpul duit sendiri...
Tak ada nak mintak-mintak dengan mak and ayah..
Lebih rela berlapar time sekolah dulu semata-mata nak kumpul duit nak beli pendrive yang harga RM30 sebab nak buat kerja kursus yang cikgu bagi tuk buat dalam komputer..
Memang dah di didik macam tu..~aku bersyukur..

Itu lah kami...
Anak-anak kepada ABU MANSOR BIN MOHD dan JEMIAH CHE YUSOF
Hehehe... ;p

Ok..dah jauh aku membebel neyh..apsal?
Back to the story..
Lepas abis pusing-pusing and try-try
Last-last aku dapat 2 helai blause..
Harga yang under RM100..
Yang dia punya harga RM189 klu tak silap..
Lantak la..bukan duit aku pun...huahahah..

Lepas dah bayar semua harga barang..
Singgah pulak kat secret recipe...
Makan marble cheese kek and white coffee..
Finally..dapat gak aku lepas gian aku kat Cheese kek kegemaran aku tuh..huhui..

Lepas makan..kteorg trus blah...
Nek KTM sampai shah alam kul 7pm..
Tu ja tuk ari ni..

P/s 1st: telah ade orang yang terasa..adess..i didnt mention ur name la dear!
P/s: Bila awak nak ajak sy kuar neyh??
Hatiku berkata: Perlu ke dia ajak ko kuar? ish..pasan..yla,sape la aku!

No comments:

Post a Comment

tabung

halwa telinga


MusicPlaylistView Profile
Create a playlist at MixPod.com